Wednesday, 15 February 2012

Jodoh Ketentuan Ilahi

walaupon hidop seribu tahun kalo tak sembahyang apa gunanya..wah kali nie starting cite aku len macam ye..ok..aku harap doa aku ini dimakbulkan oleh Allah..


Ya Allah Ya Tuhanku, Kau Jodoh kan lah hambamu ini dengan seorang isteri yang solehah dan cantik dari segi keseluruhan Nya, dan taat pada perintahMu dan taat pada suaminya ini..Amin..


sehebat mana cinta kita..
seiklas mana percintaan kita..
setulus mana percintaan kita..
sekuat mana cinta kita dipertahankan..
sebanyak mana pengorbanan dilakukan..
sebanyak mana duit di habiskan..
kerana sebuah atas nama cinta..
sekiranya jodoh kita bukan dengannya..
pasti akan terpisah jua..

amboi aku..dah macam penulis novel la plak..ala macam siapa tue..Anis Ayuni kan..hak hak hak..perasan aku nombor satu..ok aku tahu korang nak kata apa..hari nie mimpi apa la aku dok mai pasai jodoh nie..mesti jadi tanda tanya..korang mesti kata aku nie dah gatai nak menikah kaa..ok rileks..ini kan merupakan fitrah manusia sejak azali lagi..kan Allah telah tentukan jodoh kita sejak dalam rahim ibu lagi kan..hanya berserah padaNya..


zaman persekolahan dahulu mesti ramai yang pernah melalui perasaan suka duka nie kan..cinta monyet la katakan..keh keh keh..perkataan couple mesti dikenali ramai bagi pelajar pelajar sekolah kan..ehh korang cuba buka dictionary tengok apa maksudnya..apa dia!!!..sepasang kekasih..dah macam valentine day saja aku tengok..hari kekasih ngan sepasang kekasih kan tak jauh bezanya kan..keh keh keh..cuba korang melamar seseorang tue..sudikah awak couple(sepasang kekasih) ngan saya..ayat tak gramatis langsung laa..cuba try macam nie..sudikah awak nikahi saya..perhh ini terbaik..bole masuk akademik fantasia nie..keh keh keh ..tak ada kena mengena langsung..sebelom tu mesti lah berjanji untuk menjadi seorang yang bertangungjawab dan berusaha menjadi seorang successful dalam hidop untuk menempuhi hidop ngan dia bagi lelaki kan..must be responsible laa..



korang mesti selalu sangat dok dengar yang lelaki baik mesti dengan wanita baik, dan lelaki jahat mesti dengan wanita jahat..korang mesti la nak yang baik kan..walau apa cara sekali pon mesti korang nak yang terbaik untuk hidop korang kan..kita masih ada peluang untuk berubah..bagi wanita..korang ubah la dulu dari permakaian korang tahu pastu seterusnya..ala tak apa..berubah sikit sikit lama lama jadi bukit..bak peribahasa melayu..memang la susah nak berubah sekali gus..yang laki termasuk aku jugak mesti la berubah jugak..pelan pelan la kan.. korang dengar kata kata hikmat nie..mungkin dapat menjadi pengajaran hidop korang...

Bill Gates: sekiranya kamu berubah selepas orang lain berubah, sebenarnya kamu tidak berubah..

korang paham tak apa maksudnya itu..tak apa aku terangkan jugak..itu bermaksud..sebagai contoh..kalo korang nampak kawan korang seorang yang malas belajar..tiba tiba dia berubah jadi rajin belajar..pastu korang ikut dia wat camtu..haa yang tu tak panggil berubah..itu panggil ikut kawan kan..maksudnya macam itu laa..so biar korang berubah dahulu..jangan ikut orang..kita mesti ada prinsip hidop yang kuat..dengan itu kita pasti boleh berubah..keh keh keh..macam ahli falsafah la plak..ada tak macam doktor Fazilah Kamsah..


alangkah bahagianya seperti gambar diatas..sweet plus sweeties..penoh semut jadinya..keh keh keh..aku tahu la korang nak kata aku nie "ba nga pa" bengap..ish ish ish..jahat mulut korang nie..ok sambung balik..mesti semua orang teringin nak jadi seperti gambar diatas..yang perempuan tue..sejuk saja bila mata memandang kan..tak laa rasa hot sampai nak terbakar mata..keh keh keh..maaf la kalo terasa..bak kata perpatah..yang baik dibalas baik, yang jahat di balas jahat..so jom lah sama sama kita jadi yang terbaik..tak kira lah sama ada laki atau pon perempuan..supaya hidup kita diredhai Allah..dan diketemukan dengan jodoh yang tebaik disamping doa doa dan usaha kita yang lain..

Assalamualaikum !!!



No comments:

Post a Comment