Sunday, 26 February 2012

Apa Itu Hati?

Hati merupakan organ dalaman manusia. Dan aku juga membayangkan hati itu berbentuk bujur tak menjadi dan kelihatan seperti kembar antara dua jiwa menjadi satu.


Apabila seseorang itu bermain kedipan mata antara satu sama lain. Aku mula berimaginasi, hati itu mula dijaga oleh doktor cinta iaitu si Robin Hood itu. Dan ia akan mula memanah hati itu sebagai tanda hubungan yang baru terjalin, dan juga aiming untuk setan-setan diluar sana untuk menghancurkan anak-anak Adam di muka bumi ini.


Dan aku mula terbayang sesuatu, apabila hati itu dijaga dengan baik dan percintaan itu seiklas suci murni. Dan tidak menjalinkan hubungan kerana hawa nafsu. Ingat tu hawa nafsu ye. Aku mula terbayang hati korang menjadi kemerah-merahan, seakan-akan cantik dan tidak dicemari.


Apabila hati ini dipemainkan atau diperbodohkan oleh seseorang. Ada yang memberi pendapat, hati itu terasa lemas dan dihiris. Dan ada juga berpendapat, hati ini terasa di tetak dan dicincang sehingga menjadi helaian kertas berdarah. Akan tetapi cinta itu dibalas, hati ini terasa di panah oleh Robin Hood dengan seribu or sejuta anak panah.

Akan tetapi...

Apabila hati kita ini tidak dijaga dengan baik. Contohnya seorang perokok, hati itu mula ditelan kegelapan, dan seakan-akan tidak mengetahui kehendak kaum hawa yang kurang meminati asap toksik yang dijadikan ubat pelali nyamuk-nyamuk dihalaman rumah itu. Hati itu aku mula berimaginasi, seperti ranggi dan berjiwa muda. Contohnya...


Inilah akibat perokok, yang sukar menikmati cinta sebenar, disamping merosakan paru-paru, jantung dan organ yang lain di dalam badan. So berhentilah merokok. Cegah rokok, cegah penyakit. keh keh keh...

Assalamualaikum...

18 comments:

  1. cheh ! wakena beb ! ingat kau nak cerita pasal cintan cintun ke .. --''

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. Nice. Pasal rokok ghupenye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..tnx..tapi sorry la salah paham kalo..

      Delete
  3. gua suda berenti rokok lama dah..

    ReplyDelete
  4. nice.. papun ati mrupakan stu pnjaman.. so, jagalah ia sebaiknya.. ^_^

    ReplyDelete
  5. nice.
    ------------------------------------------------
    hakikat sebenar sebelum couple . ada yang nak bantah ? dipersilakan .

    http://coretpujangga.blogspot.com/2012/02/troll-saya-ni-lain-laa.html

    ReplyDelete
  6. nice...jom folow putry..putry done folow sni

    http://luahanhatiseoarangperempuan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. ok fine..haha =p

    btw, creative imagination ... hehe

    ReplyDelete