Wednesday 28 December 2011

Cinta Monyet 2 !!!

usia aku semakin dewasa..aku kini digelar remaja sekolah..aku semakin matang dan masak dengan keadaan sekeliling..aku kini bersekolah di sekolah menengah kebangsaan..aku kini menjadi taiko sekolah SUZURAN..aku akan menjadi yang terkuat dan terhebat di kalangan pelajar sekolah SUZURAN dan aku akan jadi ketua di dalam sekolah itu...


cut cut cut...


ops sory..salah sekolah da aq daftar..keh keh keh..ok aku teruskan..


now action..


aku daftar ke sekolah menengah..every single thing is new..baju baru,seluar baru,beg baru,kasut baru,tie baru,buku baru,alat tulis baru,makwe-makwe dan pakwe-pakwe jugak berbeza..okok hari sual kenal ye..hmm


HARI SUAL KENAL...


ok..aku melangkah selangkah demi selangkah menuju ke kelas baharu aku..okok..sabar la aku cite nie..semasa aku melangkah selangkah kedalam kelas baru aku..semua memandang aku dengan rapatynya..wah macho sangat ka aku nie..tak pah relaks ok..huhu..aku berjalan dengan gaya yang lebih menonjol dengan tegapnya..aku masih hairan lagi kenapa orang sekeliling masih memandang aku dengan lebih tajam lagi..adakah aku datang lewat..eh tak mungkin..ini hari sual kenal..mana ada ape..aku terus pergi ke tempat duduk yang kosong di belakang dan duduk disana...tiba-tiba ada orang berbisik dengan aku...


weh zip seluar ko tak tutup..perhh!!! what the hell..hari pertamu telah menjatuhkan maruah aku..keh keh keh..just kiddin..tak akan la aku nak wat perkara sedemikian...nie Mie la..benda yang akan mencalar imej aku akan aku menitik beratkan..keh keh keh..tetapi boleh jadi jugak..pasal dari tadi usha rapat saje aku..ok..aku kena cek nie..betoi ke..hhmmmm..what?..!@#$$%^^&&..perhh!!..cover arr..sekali lagi maruah tercalar..ok fine..ok masa berkenalan antara satu sama lain dah selesai..ok semua bole bersurai..okok


HARI PERSEKOLAHAN BERMULA. ..


hari persekolahan sudah bermula..hari demi hari,minggu demi minggu,bulan demi bulan sudah berlalu..aku rasa dah masak dah dengan perangai budak kelas aku...


krinngggg!!!! rehat...


wep jom pergi rehat.ok tiba-tiba hati aku rasa teringin nak rehat plak hari ini..ok jom..aku cuma berjalan di belakang kawan aku yang lain..tiba tiba ada seorang yang melintas di depan aku..rupa-rupanya seorang gadis..




Umpama bidadari
Yang turun dari kayangan
Indah nian tak berbandingan
Terasa bagai disentuh bayangan mu
Sesungguhnya kamu terang bagaikan cahaya
Yang menyinari hidupku dikala ku kelam.. kelam
Terciptalah aku tuk kali pertama
Dan akan ku buktikan kesungguhan dari hati ini
Hati ini…
Umpama bidadari
Kau selalu menyenangkan aku
Biar kadang ku terkeliru
Izinkan aku menyentuh bayanganmu
Terciptanya aku untuk kau 



wah..wah..tergamam aku seketika..jantung aku berdebar debar tanpa henti..aku tak pernah rasa sebegini sebelum ini..

dup dap dup dap...

langkah pergerakan aku semakin perlahan..aku rasa macam tak mampu nak berjalan lagi..bayangan perempuan itu tadi menghantui diri aku..semakinnya menjauh..aku rasa semakin lemas dalam diri aku..keh keh keh..tak boleh belah siot..ok aku paham korang nak kata ape..just fine ok...

To Be Continued...


1 comment:

  1. weii pa la wat sush owg nk bca...
    pi buh wrna putih wat pa....hahahah

    ReplyDelete