Monday 26 December 2011

Tak Suka Tak Suka..

aku nie paling tak suka sesuatu nie,.korang tahu kah ape dia?..tentulah laksa..aku panas betul la dengan laksa nie,.fakta pertama..laksa dengan mie mana boleh dicampur adukkan...nanti tak sedap la rasanya..fakta seterusnya,.laksa nie menjadi pesaing aku bila berniaga..contohnya kedai laksa penang dan kedai mie syaari..panas babe,..potong jalan aku maw cari makan..sabor je lahh!!!

ok aku cite kat korang nape sangat aku tak suka makan laksa..ok..aku sememangnya tidak pernah makan laksa sejak kecik lagi..pada satu masa..ada member aku kata kat aku camnie..

Ikmal: weh mai rumah aku weh petang nie..pukul 3..ada open house mak aku wat...
Mie: okok...aq on saje!!!
Ikmal: mai ar skali ramai-ramai dengan lepa semua..
Mie: okok..no hal punya..kul 3 sharp aku sampai...

ok..aku pun terbayang la nanti ada ape la agaknya..mesti macam nasi kenduri la..ayam masak merah la..semakin lama aku bayang semakin berbunyi perut aku,.siap berangin kot atas..perhh!!!..kentut kalo bes nie..keh keh keh..(tak senonoh)..

JAM 3 PETANG

vroommmm...vroommmm..weh bajet nek moto la siot..padahal naik basikal je pon.Ala masa dulu kan bila naik basikal saja mesti dok perasan macam bawak moto.ciap buat bunyi sendiri guna mulut plak tuw.dengan mengunakan nada yang nyaring.vokal dah macam nak masuk American Idol dah aku rase..okok yang tuw semua belakang cite,.ok aku sambung cite..

ok semua dengan segak bergaya dengan tampannya ciap berbasikal seorang sebiji yang ala-ala mat moto tuw..memecut ala-ala cintaku 120k/j terus ke rumah kawan aku..ciap parking sederek basikal di tepi jalan dah macam cite gila-gila remaja dah aku rasa..okok..semua orang serentak meletakan basikal dan memasang tongkat stand masing-masing..hmm cangak ape lagi serbu la masuk..keh keh keh..

KETIKA MAJLIS RUMAH TERBUKA!!!

kami semua masuk dengan mendahului salam yang diberi.tanpa melengahkan masa lagi semua sempat menyisir rambut masing-masing,.mana la nak taw ada jodoh ke ape ka..makwe macam artist ka..hehehe..
ok..aku pun tanpa menunggu mereka tu terus mencari makanan untuk di jamah..perut aku bertambah berangin dan sakit..perhhh!!aku sempat kentut cover cover la..lepas sikit-sikit(takut bunyi kentut,kantoi la nanti)..maruah bole tercalar ouh..aku rase hairan di situ..

LAKSA SAJE YANG ADE PON...

ok aku tanya kawan aku sesuatu..

Mie: weh ada makan ape nie..?
Ikmal: ala mak aku wat laksa saje nie..ang rase la...
Mie: ???(alamak laksa perhh..tak suka de,aku mie mana bole join laksa)gile ka ape aku nie dok merapu!!
Ikmal: weh awat ang diam saje,ang malu ke.,tak ape aku ambik laksa kat ang..
Mie: aaaa..ok ok

mampoih la aku,tak akan aku nak kata kat dia aku tak makan laksa kot..rasa pon tak pernah,.tapi aku cover la..aku tengok member aku semua makan sedap saje perhh..aku pon mana bole..perut wat hal tiga,empat kali dah nie..bantai saje la...ok laksa dah sampai..aku tibai saje ape yang ada pon..ok bole la rase sedap gak tetapi dalam hati aku"damn,..terpaksa kot makan laksa nie"sambil melemparkan senyuman yang manis..

TRAGEDI BURUK..

selepas saja aku makan laksa tuw..perhh aku mencapai secawan air dengan pantas kerana laksa didalam perut aku menghantui aku..kruk krak kruk krak..alamak...pwekkk...pwekkk...aku nak termuntah lalu berlari keluar dengan segara...ala-ala berlari kelangit la aku nie..keh keh keh...kat luar saje...perhhh!!!..aku muntah keluaq laksa..pwekkkkkkkk!!!!..geli aku...tapi muntah aku jugak kan...mula dari hari itu saja..aku pada mulanya dari tak makan laksa jadi bertambah meluat dan tak suka dalam hidup aku..kerna telah menjatuhkan maruah di hadapan makwe makwe semua..keh keh keh(sempat lagi de)..

ASSALAMUALAIKUM!!!


No comments:

Post a Comment