Monday 16 January 2012

Tiga Jam Latihan Memandu..!!!

very good morning today..aku dengan cergas nya bersiap smart smart nak pergi belajar memandu tiga jam pertama.,,perhh,..hari tuw aku buat praktikal nak main clutch tak cekap..bukan kata tak cekap..tak reti paa..gear pon tergagap gagap lagi nie..perhh..kali nie entah ape la akan terjadi pada aku kali nie..keh keh keh..

ON THE WAY..!!!

awai pagi,.jam menunjukkan sembilan empat puluh lima pagi..keletaq keletaq..prekkk pek pek pek..prekkk pek pek pek..chuk chuk..prekkk!!!..tanpa melengahkan masa lagi, aku segera melakukan aksi ala ala KL Menjerit untuk sampai ke destinasi aku..perhh!! perasan..lesen moto pon baru P jangan dok mengada ngada ok..okok..aku dengan menyelit dan menyelit satu per satu kenderaan lalu stop di lampu insyarat..perhh!! sangkut kat sini plak..dengan penuh prihatin aku mengikut undang undang yang di tetapkan..lampu merah beralih ke hijau..aku teruskan perjalanan aku dengan berhemahnya..tiba tiba aku ternampak makwe melintas jalan..perhh!!ala ala gadis melayu terakhir..aku merenung dengan khusyuknya sehingga terbawa bawa kedunia fantasi seketika..leh keh keh..aku mula sedar dari berangan kerana ada kereta yang memotong aku dengan tiba tiba..perhh!!what the hell..melelong aku dibuatnya..aku terus menekan butang panic aku iaitu hon..pinnnn!!!celake punya keta..keh keh keh.padahal aku yang dok berangan..dan..akhirnya aku sampai juga ke destinasi aku..park sat moto kat tepi pokok..okok aku teruskan babak baru..

NAK MEMANDU DAH NIE !!!

aku dengan segera pergi berguru dengan sifu aku seterusnya..perhh!!!.. bertuah aku kali nie dapat yang penyabar..sifu aku kata hari nie jom kita pergi ronda..perhh hati aku kata..nak main clutch ngan gear pon macam bla bla bla..aku nak bawak pi ronda..gile ka paa!!..aku masih buat steady lagi..aku cover muka cuak aku tuw..kalo tak jatuh la maruah aku depan makwe makwe yang belajar memandu kat situ..okok aku perasan..aku start memandu dengan sentuhan ajaib sifu baru aku tue..dengan serta merta aku dapat bermain clutch dengan baik kali nie..perhh!!! cayala siot..bangga diri sementara sat..keh keh keh...

aku membuat latihan parking..dengan jayanya three pointer dengan jayanya dan di bukit dengan jayanya..ok sifu aku kata plak..ok ang dah bole buat sorang sorang dah lepas nie..ang pergi buat ulang ulang..aku dengan berlagaknya buat la pi...wah ada makwe dok belajar bawak kereta la..perhh!!..nak berlagak sat..aku dengan berlagaknya menunjuk pronya aku nie dengan lalu depan mereka dengan membawa kereta kancil aku ala ala cerita cintaku 120km/j keh keh keh..apa aku belagak gile..perhh!!..sabar korang..aku cite tak habis lagi nie...

dengan bongkak riak yang aku lakukan tiba tiba tragedi di latihan berhenti di bukit..perhh!!!..situasi cemas yang aku alami..aku bawak kereta tu ke bukit kembali dengan niat nak ulang kembali untuk improve skill aku..wah saat tuw aku nampak ada makwe kereta sebelah pon nak buat jugak..takpe nak bajet sat..dengan berlagaknya aku berjaya berhenti di bukit itu..perhh!! relaks sat..lepas tuw aku terlupa step seterusnya kena buat apa..peluh dan rasa berkuap mula menguasai diri..aku mula panic..perhh!! sifu aku plak pi ronda mana entah..aku sorang sorang plak nie..makwe plak ada sebelah..dengan situasi ini aku tetap pura pura buat cool..bajet la siot...

aku dengan usaha mencuba sesuatu untuk mengatasi masalah itu..aku cuba memikirkan sesuatu..aku cuba pikir"kalo aku lepas handbrake dan memecut terus kan bole"..aku cuba lakukan dengan tenang..keh keh keh..tiba tiba selepas aku meletakkan handbrake dan melepas brake terus memijak pedal memecut kereta itu seakan akan tidak berfungsi..perhh..!!kereta aku undok turun gaun siot..aku dah panic..dengan itu aku cuba menekan pedal yang lain dan ulang ulang aku cuba...tak berjaya..korang tahu pasai pa kereta aku tak pecut kedepan bila takan pedal memecut..perhh!!aku lupa angkat pedal clutch siot..mana la keta nak jalan..perhh..stupid thing i do infront makwe makwe..keh keh keh..sabor je lahh...

RONDA RONDA PUSING PENANG!!!..

sifu aku telah mengajak aku pergi ronda di luar plak..untuk makan angin kejap..selepas melihat skill aku suda improve..aku dengan slumbernya membawa kereta itu dengan tenang..sudah lama kami ronda kami berehat seketika...aku pun dah berkuap dn berpeluh habis lencun baju aku serupa mandi..biasa la..cuak bawak atas jalan raya siot..keh keh keh....wah korang ngata aku ye..no no no..aku tak cuak la..aircond kereta terlupa nak on la de..mana tak berkuap..keh keh keh..

selepas berehat..angota badan aku mula rasa letih lesu..perhh!!..aku disuruh membawa kereta di atas jalan raya lagi..takpe aku teruskan..aku mula letih..semasa ingin membelok masuk ke jalan besar..tiba tiba kaki aku terlepas pedal clutch..perhhh..mati tengah jalan kereta aku oii..perhh!!..itu satu hal..ada lagi keje gile aku buat..aku cuba nak cuba kepantasan aku menukar gear sambil bermain clutch..korang tahu apa jadinya..keh keh keh..apa aku accident..no no no..mana ada..salah jawapan korang..ok aku cite..

ada di jalan berbukit..aku bertemu jalan dua cabang..sifu aku menuruh aku mengambil jalan kiri..dia kata jalan berbukit kena ikut cara bukit..ok fine..dengan stesdynyaaku menekan clutch dan menekan brake sambil menolak kotak gear itu ke satu..perhh dangan ala ala KL Drift aku.terus menekan pedal memecut..perhh..belambong sifu aku..keh keh keh..muka cuak terus..tak pe sabor je lahh...ok yang tuw saja aku nak kongsi dengan korang semua..ingat hati hati semasa memandu..drive safely you safe..keh keh keh..


No comments:

Post a Comment