Monday 2 January 2012

Mat Salleh...!!!

wah pagi ini sangat ngantok..aku dan abang aq nak pergi KAMPONG MELAYU nak pegi perkena nasi kandaq..perhh!!..walaupun agak mengantok..aku cuba atasinya..ok..dari BUKIT GEDUNG ke KAMPONG MELAYU..perjalanan agak jaoh gak..hmm demi mendapatkan nasi kandaq..seluas lautan dapat aku redah..keh keh keh..betoi ke ayat aku tuw..

ON THE WAY...!!!

semasa menunggu lampu isyarat..ada suara yang samar datang dari belakang aku..ABANG!! ABANG!!..aku cuba toleh ke belakang..saje nak tahu ape dia..perhh!! rupa rupanya Mat Salleh kot yang panggil aku abang..ok..tak pe dia pandai cakap melayu,bole la aku cakap melayu balik nie..keh keh keh..abang nak tanya..(dalam hati aku..wah dia panggil aku abang..mesti aku nampak mature nie..keh keh keh)..ok aku tahu korang nak ngata aku perasan la kan..ok just fine..ok aku sambung..pastu dia menunjuk arah  dengan tangannya ke arah terus..aku cuba nak memahami dia kata...

ok..dia kata abang ini jalan pergi goerge and bla bla bla..perhh!! what the hell..mamppos nak speaking balik kalo macam nie..keh keh keh..ok lampu isyarat dah hijau..aku dah mula bergerak dan memecut jauh meninggalkan mereka..aku rasa lega tetapi aku sempat mengganguk kan kepala pada mereka tanda betoi la tu arahnya..padahal aku tak paham pon depa cakap ape...lantaq la korang..pandai pandai la cari jalan..keh keh keh...wat malu bangsa melayu saja aku nie..peahh!!..

No comments:

Post a Comment