Monday 9 January 2012

Kerana Gemok..!!!

gemok ada baiknya ada buruknya..bila gemok badan besor bole angkat benda berat berat..badan penoh tenaga..kalo masuk pertandingan tarik tali comfirm menang..kalo badan kurus tambahan kecik,mana la nak larat tarik tali nak angkat benda berat berat pon pikiaq tiga empat kali..okok aku nak bawak tajuk gemok kali ini..ada seorang hamba nie tanya pendapat aku la ken..kalo perempuan gemok ada tak lelaki suka..perhh!! aku terdiam sejenak..aku lelaki siot..bole plak dia tanya aku straight saja macam tuw..okok aku nak huraikan jawapanya..

bagi pendapat aku la ken..lelaki yang tidak suka perempuan gemok ialah 95%..korang tahu sebab apa..sebab aku tipu korang la..keh keh keh..aku tidak tahu la berapa peratusnya..tapi bagi pendapat aku ramai lelaki yang tidak suka perempuan gemok..dan ada jugak lelaki yang suka perempuan yang gemok..

GEMOK DAN PASRAH!!!

bagi perempuan yang gemok gemok..korang mesti pasrah kenapa diri korang gemok dan tiada lelaki yang suka korang..wah kcian korang ken..ok..aku simpati..tetapi kenape korang masuk perangkap iblis dan syaitan..korang tak terpikir ke..bila korang gemok..korang akan pasrah kerana tiada lelaki yang ingin mengahwini korang kaum hawa..pastu mula la korang nak ambil pil bukan bukan nak kuruskan badan la kunun..wah cerdik korang..nak ambik jalan pintas..perhh..pastu telan pil setengah botol..masuk hospital..kalo tak selamat jadi kes bunuh diri..cerdik korang..aku nak kasi tahu..dalam dunia nia mana ada jalan pintas untuk nak selesaikan sesuatu perkara..yang penting usaha kite dan doa..tapi salah korang gak..nak diet la ape la..ambik jalan pintas nak selesaikannya..

MAKAN DAN SUKAN!!!

sunnah Nabi Muhamad S.A.W...korang kan gemok pasal korang tak mahu dengar dan ikut Rasulullah S.A.W..kenape korang tak ikut..kerana hasutan syaitan la..kenapa aku kata macam nie..Nabi kata ketika makan berhenti sebelum kenyang..wah dengar simple gile..semua orang tahu ken..tetapi kerana benda simple macam nie la korang ambil mudah..biasa la..ego dengan diri sendiri..bila makan sampai gemok..mula la pasrah..pakwe tinggal la..makwe tinggal le..pa hal korang..gile ke apa..padan muka korang..keh keh keh..makan saja kerja korang ken..entah doa makan korang baca ke tak..

ken orang Islam tak bole makan makan yang haram..ken kita tahu makanan haram akan memudaratkan kesihatan..dan perlu makan apabila terdesak dan untuk selamatkan nyawa ken..makanan halal pulak makanan yang baik untuk kesihatan ken...semua orang tahu..betoi tak..senang saja..okok aku teruskan cite aku pada sukan dan permainan..wah dah macam nak daftar masuk kelab dan sukan pulak waktu skola dahulu..keh keh keh..

ken salah satu sunnah Rasulullah S.A.W adalah bersukan..kenape orang melayu malas sangat..kerja makan tido,main game,tengok TV,lepak kat shoping kompleks,tengok wayang dan main mecej dengan makwe pakwe jep dok..wah korang nie memang sempoi la..korang isikan aktiviti korang dengan bersukan kan bagoih..dapat sihatkan badan..disamping jaga kesihatan korang sendiri..sekurang kurangnya korang berjoging la sekali satu hari..kan bagoih..bagi yang gemok korang bole kuruskan badan..btoi tak..nie tak..korang ambil jalan pintas,,korang telan pil kuruskan badan..cara Rasul kita tak mahu nak ikut..ish ish ish..

ok bagi perempuan yang agak berbadan besar tu..korang jangan la terpengaruh dengan hasutan syaitan..lelaki dah banyak terpengaruh dah..lepa nak yang perempuan kurus kurus saja ken.keh keh keh..so korang dah tahu..korang ikut la cara Nabi,.berhenti makan sebelum kenyang..pastu bersukan..ala ingat perempuan tak bole bersukan ke..Nabi pon ajaq isterinya Aishah berlumba kuda dengannya ken..kan boleh je bersukan..korang kan perempuan hati yang lemah lembut dan penuh kasih sayang..mesti korang boleh buat punya..lelaki sekali bole wat jugak..ini kan sunnah Rasul..keh keh keh..ok selamat beralamal...

No comments:

Post a Comment