Saturday 21 January 2012

Telefon..!!!

aku nak contact mak pak aku pon susah..perhh!!..semenjak aku dok asrama dahulu..cukup susah aku nak contact mak pak aku nak tanya khabar..apa korang kata..aku nie tak sayang keluarga..mau dok relaks sat..aku belom cite lagi..keh keh keh...

setiap hari sabtu aku nak call mak pak aku mesti ada orang guna publik phone..panas siot nak kena beratok panjang..kalo gantung air cond kat atas tak pah..sejuk ckit aku nak tunggu..wah aku tunggu pon nak dekat setengah jam..agak agak la kot nak bergayut dengan makwe pakwe pon..asal nak habis saja tauk lima kupang..bila la nak abes..perhh..ini lah bdak zaman skang..bergayut bukan main lama..entah cakap apa pon aku tak paham..dok senyum sorang sorang plak tuw..mulut tak cakap apa pon..buang masa aku tunggu lama lama saja..perhh!!what the hell...

okok..giliran aku dah sampai..aku mengankat telipon tue..dan dia kata kat situ..please insert coin or card kredit..betoi ka card kredit..aku lupa la..dia cakap card bonus link kot..keh keh keh..aku pon taro la dua kupang dalam mulut mesin bodo tue..perhh..!!..duit keluar balik siot..wah tabong dah penoh..macam mana aku nak call..bebai kejap..aku tombok public pon tue sampai tebelah dua..keh keh keh..nak tipu pon berpada pada la aku nie..aku letak lagi dua kupang dalam mulut mesin bodo tue dengan slow slow..perhh keluaq lagi..bebai sat...tendang plak kali nie..patah dua tros public tue..wah vandalismenya aku nie..keh keh keh..wah dua keluaq tujuh kupang la..rezeki nie..keh keh keh..don't try this at public..last last aku dapat contact dah mak pak the ends..wah rasa kejap plak cerita kali nie..hmm aku nak bawak kisah merapu bersama phone kali nie...

PEROSAK TELIFON A.K.A VANDALISME..

korang tahu tak kenapa lah telifon awam semua kebanyakkan korang nampak banyak dah rosak..pasai apa..nak curi kabel!!..bukan ..salah tue..sebenarnya mereka yang bercinta lah kebanyakkan merosakkan nya..apa korang kata aku bohong..wah nak aku buktikan ye..dengar sini..golongan manakah yang selalu melakukan vandalisme..apa korang kata..golongan remaja..okok..apa plak dengan yang ini..golongan manakah yang selalu mabok cinta..apa remaja jugak..wah kan sama tue..tak lari jaoh kan..keh keh keh.. aku merepek saja nie..okok.aku buktikannya lagi..

korang cuba tengok orang bercinta cakap fon..wah senyum sorang sorang..suara pon tak dengar..wah dasyat..cakap fon apa macam tue..hebat..bila sedar saja..duit dah habis..dok ralik bergayut..perhh..sebab tue la lepa cuba nak ambik duit lepa balik tue..lepa tumbok la tendang l gigit wayar telifon la macam macam cara diaowang try buat sebab frust duit diaowang dah habis..kan betoi kan..keh keh keh..

KERENAH PENGGUNA TELIFON BIMBIT..!!!

ada yang gunakan blacberry la..iphone la..wah dasyat dasyat korang nie..bagi orang yang sudah ada phone dan ingin beli phone baru mesti mempunyai alasan yang munasabahkan..takkan la nak pakai dua tiga phone tanpa sebab..nampak macam play boy or play girl la plak nanti..hmm bahaya..okok..aku cite salah satu karenah seorang ketika menvari alasan membeli telifon bimbit baru..jom layan..

ada seorang perempuan ini..dia sedang berbual dengan pakwenya..wah sekian lama bersembang..makwe nie tiba tiba seakan akan frust dan baling tros phone itu ke lantai dan jatuh berkecai...denga slumbernya perempuan itu kata..wah hand phone dah rosak..ada la alasan nak bagitau mama nak beli hand phone blakberry nanti..perhh what the..okok..suda laa..aku dah mengarot sangat nie..but don't try this stupid thing at home..you all will never get your phone back at all..keh keh keh...


No comments:

Post a Comment