Wednesday, 4 January 2012

Nama Panggilan..!!!

not love story again but it's something new..okok..aku nak cite kat korang pasal nama panggilan atau dikenali ramai nama glamour..okok aku cite..nama itu indah..nama yang baik diberi oleh ibu bapa kite itu adalah seperti anugerah..kite perlu bersyukur dengan nama kita ada..yela kan..zaman sekarang nak macam nama orang putih..cuba bayangkan maksud nama korang itu adalah berunsur buruk atau menghina..ia cuma menghina diri sendiri saja la hoiii...what the hell...

MAKNA NAMA..!!!

setiap nama mesti ada meaning dia..perhh!! speaking siot..walaupon sepatah..keh keh keh..okok aku teruskan..aku ada kawan seorang dak kelas aku..nama dia Nur Muhamad..wah meaning dia cukup indah..cahaya terpuji..sedap kan nama kita sebenar benarnya..tetapi orang panggil dia mat..wah ape kejadahnya nama mat..dengar memang style,..kerana orang melayu yang sifat malas nie sampai nama pon korang kalo bole nak ringkaskan..woi don't do like that..korang tahukah maksud mat tuw ape...korang cuma kata dia mati je lah..tak sangka korang mendoakan kematian  korang..what the hell..mana perangai dia tak rosak lama kelamaan..keh keh keh..

okok..zaman sekarang..perempuan yang gedik gedik gitu lebih suka nak nama mereka ala ala glamour..ala biasa la nama pon pompuan gedik..keh keh keh..okok aku tahu korang yang kaum hawa nie panas kat aku..ok fine..aku teruskan..ok yang tergedik nie mesti nak tukar nama ala ala orang putih la..korea la..keh keh keh..sblom korang tukar..korang pikir la makna panggilan korang tuw..sebab korang pon belum tentu tahu maksudnya..okok..aku ada tanya maksud nama sorang nie..namanya Amirah Anis..maksudnya pon cukup indah..wah hebat kot..kan elok saja nama yang diberi itu digunakan seadaanya..nie tak..keh keh keh..ape korang nak taw maksud nama tuw..wah korang..semua nak kena bagi taw saja..pergi buka kamus cari sendiri le..tuw la orang melayu semua nak orang letak depan mata..malas usaha..keh keh keh...

1 comment:

  1. ekh hemm ;), mcm taw ja nma spa tu. nway, i like! :D

    ReplyDelete